Hultsfred gymnastikklubb driver gymmet vidare!

apr 25, 2022

Att samverkan mellan Hultsfred gymnastikklubb och KGM AB tar ett ytterligare steg är naturligt. Under flertalet år har parterna haft ett mycket gott samarbete när det gäller trupp- och breddgymnastiken. Nu kommer samarbetet även omfatta gymmet i KGM hallen på Norra Oskarsgatan.

“Vi vill värna om orten och föreningslivet, därför var det ett självklart val att tillfråga Hultsfred gymnastikklubb om de ville testa att driva gymmet vidare med stöd av oss” säger Mattias Engqvist på KGM AB. “Att bredda verksamheten till att även omfatta ett gym är ett mycket bra komplement till föreningen. Detta gör att vi kan erbjuda en ännu större palett av träningsformer till både nya och befintliga medlemmar” säger Sandra Örmander, ordförande för Hultsfred gymnastikklubb.

Från och med 1 maj är det föreningen som driver gymmet vidare och samma dag bjuder man in till öppet hus. Alla som är nyfikna på hur lokalerna ser ut, vilka möjligheter som finns till rörelse och som vill ha en kopp kaffe med tillhörande fika är varmt välkomna mellan kl. 10-12.