Till dig som ledare

Tack för ditt engagemang i Hultsfred gymnastikklubb!

Den här sidan är främst för dig som ledare i föreningen. Även du som är nyfiken på ett ledaruppdrag i föreningen kan hitta intressant information.
På den här sidan kan du som aktiv ledare till exempel göra din introduktion, lämna in underlag för arvodesutbetalning, beställa föreningskläder och hitta utbildningar.

Vår värdegrund

Våra ledord är glädje och gemenskap, nyfikenhet och utveckling, öppenhet och trygghet – tillsammans skapar vi rörelseglädje!

Vi arbetar också med gymnastikens Uppförandekod som beskriver hur du som ledare ska vara mot andra i föreningen. Ett annat viktigt styrdokument är gymnastikens utvecklingsmodell som är föreningens verktyg för diskussion, analys, förändring och utveckling.

Dina förmåner

Du som ledare är navet i föreningen, ditt engagemang är viktigt för oss!
För att visa vår uppskattning får du som ledare

• arvode
  • träningsoverall
  • ledartröja
  • relevant utbildning för ditt ledaruppdrag
  • gratis träning på gymmix gruppträning
  • rabatterat pris på KGM gym

att få se glädjen i barnens ögon när dom lyckas är en fantastisk upplevelse man får vara med om som ledare

En introduktion till föreningen för dig som ledare

Som ledare behöver du ha grundläggande föreningskunskap för att lyckas i ditt uppdrag. Du är föreningens representant och ditt uppdrag är en del i ett större sammanhang. Här finns därför tre korta introduktionsfilmer till föreningen och tar 10 minuter att titta på.

1. Kort introduktion till föreningens verksamhet

2. Medlemskapets betydelse i föreningen

3. Dina förutsättningar i ditt ledaruppdrag

brinner du för föreningsutveckling, barns hälsa och möjlighet till rörelse tycker jag absolut att du ska bli ledare i Hultsfreds gymnastikklubb

Lär dig grunderna i vårt medlemssystem Sportadmin.

Sportadmin är vårt medlemssystem. I Sportadmin registreras alla våra medlemmar och här sköter vi fakturering av tränings- och medlemsavgifter. Titta på filmerna för att lära dig grunderna om systemet som du behöver i ditt ledaruppdrag. Prata också med din sektionsansvarig så du får de rättigheter du behöver i systemet.

1. Introduktion

2. Rättigheter

3. Grupper

4. Byta grupper

5. Betalningar

6. Närvaro

7. Utskick

8. Bevakning

Intro till Svensk gymnastik

Intro till Svensk gymnastik är en obligatorisk utbildning och ett förkunskapskrav i Gymnastikförbundets samtliga utbildningar. Utbildningen kan göras när som helst och är helt digital. Beräknad tidsåtgång är 1,5-2 timmar.

NPF inom Svensk Gymnastik

Det är viktigt att vi som är ledare i föreningen får barn, unga och vuxna att känna sig inkluderade, välkomna, sedda och hörda. Många med NPF-diagnoser eller liknande utmaningar har svårt att passa in i en idrottsförening och därför är det viktigt att du som ledare har kännedom om olika NPF-diagnoser och hur du dina träningar kan präglas av tydlighet, struktur, förutsägbarhet och flexibilitet. Det gynnar alla som deltar inte bara enskilda individer. Ta del av Gymnastikförbundets stödmaterial

Gymnastikförbundets utbildningskalender

Hos Gymnastikförbundet kan du hitta relevanta utbildningar för ditt uppdrag. Hittar du en utbildning du vill delta på, prata med din sektionsansvariga innan du anmäler dig. Sök i utbildningskalendern för att hitta aktuella utbildningar.

Andra bra utbildningar

Här är länkar vi till andra bra utbildningar som du kan göra när du har möjlighet

Ledare som lyssnar
en utbildning från Folkhälsomyndigheten