För fler i rörelse!

jul 25, 2022

Med pandemin som överskuggat vår verksamhet under ett par års tid känns det som att vi nu går mot ljusare tider – vi sätter fokus på att återstarta föreningen! Under våren 2022 har vi haft möjlighet att samarbeta över föreningsgränser där vi tillsammans med Hultsfred handbollsförening och Hultsfred fotbollsklubb bl.a. har haft en gemensam ledardag samt arrangerat evenemanget ”Upptäck idrotten”. I projekten har även kultur- och fritidsförvaltningen, Hultsfreds kommun och RF SISU varit ytterligare två samarbetspartner. Vi hoppas att den goda föreningssamverkan och kraften i att arbeta tillsammans kvarstår även efter att projekttiden är slut.

Vi avslutade verksamhetsåret med ”Valborgshoppet” som förhoppningsvis är en nyfödd tradition. Valborgshoppet blev resultatet av en inställd juluppvisning och en framflyttad vintershow. Med facit i hand blev detta minst lika bra, om inte bättre. En härlig avslutning på vårterminen med stolta gymnaster och ett hopp in i det nya verksamhetsåret.

Det nya verksamhetsåret startade med att vi tog över driften av gymmet i KGM-hallen. Från och med 1 maj är det HGK som driver gymmet ideellt. Vi är både glada och stolta över att ägaren KGM AB valde att ställa frågan till oss. Vi har fått förtroendet att driva gymmet året ut. Under hösten kommer vi ha en dialog om framtiden och vi hoppas på förnyat förtroende till 2023. Vi ser också fram emot byggstart av utomhusanläggningen för parkour- motorik och hinder som vi gjorde en ansökan om hos Allmänna arvsfonden. Vi har fått beviljat stöd till projektet och ser fram emot en invigning.

Sist, men inte minst kommer verksamhetsåret handla om fokus på våra ledare och ledarskapet i föreningen. Vi ser att vi har potential att utvecklas i hur vi introducerar nya ledare och hur vi skapar en vi-känsla med glädje och gemenskap. Som ledare hos oss har du engagemang och sprider rörelseglädje! Föreningen står för utbildning, klubbkläder och ett arvode. Jag har varit ledare i 15 år, nästan halva mitt liv. När man hållit på så länge då vet man att det är något alldeles särskilt och något som får en att må bra. Det finns alltid plats för fler!

/Sandra, ordförande