Visionen – en ny hall

jan 24, 2022

Vi är en förening som ständigt vill blicka framåt och utvecklas men vår förening har en utmaning, liksom gymnastiksverige – bristen på specialhallar. För att kunna erbjuda fler barn, unga och vuxna att utöva rörelseglädje tillsammans med oss arbetar vi för att bygga en ny hall som är anpassad för vår verksamhet.

På sikt vill vi ge flera barn, unga och vuxna möjlighet att göra det de älskar: träna och utöva gymnastik. Inte
vänta på att få möjlighet till en plats till våra barngrupper, inte plocka redskap fram och tillbaka för att hallarna vi är i inte är anpassade för gymnastiken, utan träna. Med en ändamålsenlig hall ser vi en stor potential att kunna utveckla föreningen. Vi hoppas genom detta projekt bl.a att vi kan erbjuda alla de barn och unga som idag väntar på att få en plats i vår verksamhet, att kunna utveckla nya grupper och även att kunna avancera truppgymnastiken till en ny nivå. .